Reklama
 
Blog | Adam Javůrek

Odsouzený Google, blogující sportovci a Nintendem ku zdraví

Co mi uvízlo v záložkách.

Nejstarší noviny na světě vyměnily inkoust za pixely, píše AFP.
Zní to fantasticky: švédské noviny Post och Inrikes Tidningar začaly vycházet v roce 1645 a
nyní se stěhují na web. PoIT ovšam byla jen taková nástěnka, žádný regulérní
titul, čímžto je celá zpráva tak trochu nafouknutá bublina s komárem i velbloudem uvnitř. Nicméně symboliku v tom vidět můžeme (ať už se z toho radujeme nebo naopak). Více asi za týden v Respektu v rubrice Událost na internetu.

Na západ od Švédska se zase tradiční média čertí na Google. Domohla se toho, že norské Google News jsou téměř bez obrázků. Jako čtenář jsem s tím skoro až spokojený, jako uživateli internetu se mi to vůbec nelíbí. A to není všechno, protože…

Reklama

O pár set kilometrů dál jde už do tuhého. Belgická Copiepresse si dále myslí, že služba Google News jí škodí tím, že odkazuje na články jejích klientů, a domáhá se zákazu. Soud jí dal opět za pravdu: Google s tím musí přestat a pokud by to neudělal hned, zaplatí asi 700.000 korun (25.000 eur) za každý den zpoždění. Pokud to bude platit i retroaktivně, Google zaplatí přes devadesát milionů korun. Podle Bloombergu se máme těšit na další vlnu žalob. Google se odvolá.

Lepší časy zase čekají bloguchtivé olympioniky. Smí blogovat. Doposud olympijský výbor hájil exklusivitu médií, nyní svůj postoj změkčil. Ale na fotky a videa zapomeňte. Výbor se obává, aby se olympijská vesnice nezvrhla v reality TV, já zas tipuju, že polovinu blogů by ve skutečnosti psali PR zaměstnanci firmy, která sportovce sponzoruje.

Krátce z vědy: mobil nás činí nedochvilnými (smíme nestíhat – můžeme přeci zavolat), video hry zlepšují zrak (viz i související zápisek Vlastimila Marka) a Nintendo Wii je revolucí ve sportu: hraní her je symbolem zdravého životního stylu.

Agentura AP se vrhá do práce s občanskou žurnalistikou a je to asi sedmdesátý případ tento měsíc. Howard Owens taktně upozorňuje média: jestli si myslíte, že občanská žurnalistika je snadná cesta, jak zdarma získat obsah, tak se mýlíte. Dobře vedená o.ž. je drahá věc. Vyžaduje péči, mrška.

Vlastníci YouTube vydělali na prodeji své firmy Googlu $345 resp $326 mega. Radost mají i u Murdochů. Nepochopitelně úspěšný MySpace se vyplácí. Když ho za devět set pět set osmdesát milionů dolarů Murdoch kupoval, ťukal jsem si na čelo. Teď vydělává 25 mega měsíčně a každý kvartál roste o třicet procent.

Hezký důkaz, že novináři žijí v jiném světě: 27% veřejnosti je spokojeno se zpravodajstvím, mezi profesionály je to 76%. 32% veřejnosti má zprávy z televize, u mediálních profesionálů je to 5%. Atakdále.

Děti se vždycky uměly chovat nevhodně, ale teď si myslí, že se díky tomu můžou stát celebritou, říká doktor Andrew Adesman. NY Times popisuje rostoucí oblibu pouličních bitek, které agresoři natáčejí na video a dávají na web. To je totiž strašná legranda.

A borci na konci: víte, čím se zabývá policie v noci?

okrskari.png