Reklama
 
Blog | Adam Javůrek

Rozdělovat dlouhé články na podstránky?

Jason Kottke pláče ("Fuck, this pisses me off"), že New Yorker začal rozdělovat dlouhé texty na více podstránek. Zatímco většina zpravodajských serverů delší texty rozsekává (a Jason v tom vidí honbu za pageviews a zobrazením reklamy), New Yorker byl dlouho poslušný. Teď se zkazil i on. "Chci, aby se jejich web zlepšoval, ne zhoršoval," grrrrrí Jason.

Jeho stesk mě překvapil. Cítil jsem to dosud opačně a říkal jsem si,
jestli něco takového neudělat i s Respektem, který umí mít dlouhé
články. 🙂 Ctil jsem dvě pravidla, jak nakládat s dlouhými texty.

Reklama
  1. Je-li text dlouhý, je to chyba. Zkraťte ho.
  2. Není-li
    zbytí a text je furt dlouhý, rozdělte ho na víc podstránek. Dlouhý text
    na jedné stránce odradí čtenáře. Rozkouskováním zvýšíte šanci,
    že se do čtení přeci jen pustí.

Teď nevím, Jason je přeci jen zkušenější pán. Nemáte někdo po kapsách své dva centy, které by do toho vnesly světlo?